Έκθεση αφιέρωμα στον ελληνικής καταγωγής εκδότη και κριτικό Christian Zervos (Αργοστόλι 1889–Παρίσι 1970).
Στις 5 Αυγούστου 1933 μια παρέα φίλων, μεταξύ των οποίων οι Le Corbusier, Fernand Léger, László Moholy-Nagy, Siegfried Giedion, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας κ.ά., επιβιβάζονται στο πλοιάριο Αφρός για έναν πενθήμερο περίπλου του Αιγαίου με στάσεις στην Αίγινα, τον Πόρο, τη Σέριφο, την Ίο, τη Σαντορίνη, το Σούνιο. Εκεί, όπως γράφει ο Giedion, αναγνωρίζουν ότι "η ελληνική μορφή γεννήθηκε από ετούτο το φως και ετούτη τη γη". Η κρουαζιέρα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο του CIAM 4 (Διεθνές Συνέδριο Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής) και σηματοδοτεί την ανάδειξη της Ελλάδας ως κατεξοχήν τόπου όπου παρελθόν και παρόν συνθέτουν τη μοντέρνα συνθήκη.
Ποιος όμως ευθύνεται για αυτή τη σύνδεση της Ελλάδας με την αφρόκρεμα του μοντερνισμού;
Πρόκειται για τον ελληνικής καταγωγής εκδότη και κριτικό Christian Zervos (Αργοστόλι 1889–Παρίσι 1970), ιδρυτή του πρωτοποριακού περιοδικού (1926–1960) και της ομώνυμης γκαλερί και εκδοτικού οίκου, που μεταξύ άλλων είχε και την αποκλειστικότητα έκδοσης και προβολής των ζωγραφικών έργων του Pablo Picasso σε ένα μνημειακό έργο που αριθμεί 33 τόμους.
Ο Zervos διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του πολιτιστικού κλίματος στο Παρίσι του Μεσοπολέμου μέσω του περιοδικού του Cahiers d’ Art, το οποίο ίδρυσε το 1926 και το οποίο διήρκεσε έως το 1960, αριθμώντας πάνω από 90 τεύχη. [...]
Η έκθεση αποτελείται από δύο αλληλοεμπλεκόμενες διαδρομές: η πρώτη αφορά στην πορεία του Zervos και στη σημασία των εκδόσεων και των εκθέσεών του στο χώρο της τέχνης, της κριτικής αλλά και της αρχαιολογίας στο Παρίσι και την Αθήνα του Μεσοπολέμου και αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η δεύτερη αφορά στην παρουσίαση εμβληματικών έργων από την προσωπική του συλλογή, τα οποία σκιαγραφούν τις καλλιτεχνικές πεποιθήσεις του, τις προτεραιότητες και τις προτιμήσεις του σε επίπεδο καλλιτεχνών και κινημάτων [...]
Εγκαίνια: 9 Δεκεμβρίου 2019, ώρα 20:00
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα ξεναγήσεων
εδώ