Περιγραφή
Όργανα εποχής και αυθεντικές μπαρόκ ερμηνείες πλάι στις σουίτες για τσέλο παιγμένες σε κρητική λύρα, τζαζ και ροκ πιανιστικοί αυτοσχεδιασμοί δίπλα στις επιβλητικές παραλλαγές Goldberg, το εκκλησιαστικό όργανο του Μεγάρου απέναντι στις μπλουζ αρμονίες ενός ηλεκτρικού οργάνου Hammond: τι είναι αυτό που κάνει τη μουσική του Μπαχ τόσο ελκυστική και μυστηριώδη, που μας προσκαλεί να την "ανακαλύπτουμε" ξανά και ξανά σαν μέσα από ένα πρίσμα με αμέτρητες πλευρές;
Την Κυριακή 5 Μαρτίου, στη διάρκεια του ολοήμερου Big Day Bach, το Μέγαρο υποδέχεται στα φουαγιέ και τους χώρους του όχι μόνο αυτούς τους μικρούς μαθητές, αλλά και σπουδαστές όλων των οργάνων και κάθε ηλικίας, τους αυριανούς μας μουσικούς δεξιοτέχνες, σε ένα πανηγύρι πλημμυρισμένο με τις μουσικές του Μεγάλου Κάντορα της Λειψίας.
Κατά τον Φόρκελ, πρώτο βιογράφο του Γ.Σ. Μπαχ, η Άρια και 30 παραλλαγές BWV 988 γράφτηκαν για τον τσεμπαλίστα Γιόχαν Γκότλιμπ Γκόλντμπεργκ, ώστε να τις παίζει στον κύριό του, κόμη Κάισερλινγκ, τις νύχτες που ο τελευταίος δυσκολευόταν να κοιμηθεί. Η νεότερη μουσικολογική έρευνα αμφισβητεί βέβαια, μάλλον δικαιολογημένα, το έγκυρο μιας τέτοιας ιστορίας. Πάντως, αν κάτι τέτοιο έχει έστω και ένα κόκκο αλήθειας, θα έπρεπε να ζηλεύει κανείς αυτόν τον ρώσο πρεσβευτή στην αυλή της Σαξονίας που στις μικρές ώρες της αγρύπνιας του είχε την τύχη να ακούσει για πρώτη φορά, και μάλιστα γραμμένο "για χάρη του", ένα από τα μεγαλύτερα έργα της παγκόσμιας μουσικής φιλολογίας, αποκορύφωμα της πολυφωνικής γραφής αλλά και ταυτόχρονα έργο οραματικό, που δείχνει το δρόμο για ολόκληρη τη μουσική που ακολούθησε.
-J.S. Bach: Goldberg-Variationen, BWV 988
Λίλια Μπογιατζίεβα πιάνο