Το εύρος των Συλλογών και των Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη εντάχθηκε, από το 2014, στο πρόγραμμα εργασίας της
documenta 14 με τίτλο "Μαθαίνοντας από την Αθήνα", σύμφωνα με την πρόταση του καλλιτεχνικού διευθυντή της d14, Adam Szymczyk, και αποτέλεσε αφετηρία για την έρευνα και την παραγωγή νέων έργων. Με αφορμή τη θεσμική αυτή συνέργεια επιμελητές και καλλιτέχνες της d14 εγκαθίδρυσαν έναν ανοιχτό διάλογο με το Μουσείο γύρω από ζητήματα όπως η σχέση της Ελλάδας με το ευρωπαϊκό αλλά και το παγκόσμιο περιβάλλον κατά τον 19ο και τον 20ό αιώνα, η λαϊκή τέχνη, η πρόσληψη των πολιτισμών του κόσμου, ελληνικές εκδοχές του μοντερνισμού, και περιπτώσεις δημιουργών και διανοητών όπως ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Δημήτρης Πικιώνης, ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, η Nelly’s, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος, ο Νικόλαος Μητσάκης.
Ο διάλογος αυτός ολοκληρώνεται με την έναρξη της documenta 14 και τη φιλοξενία του εκθεσιακού προγράμματός της σε τρία παραρτήματα του Μουσείου Μπενάκη.
Ο μεγάλος χώρος στο ισόγειο του Κτηρίου της Πειραιώς είναι ένας από τους τέσσερις κεντρικούς εκθεσιακούς χώρους της documenta 14.
Εκεί ξεδιπλώνεται ένα σημαντικό "κεφάλαιο" της βασικής έκθεσης. H αναφορά των έργων στους πολιτισμούς του κόσμου, η αφηγηματική τους δομή, η έμφαση σε αφανείς, ανεξερεύνητες ιστορίες αλλά και η πολιτική τους διάσταση συμπίπτουν σε αρκετά σημεία με τα πολιτισμικά και ιστορικά συμφραζόμενα του Μουσείου. Στο αίθριο του Μουσείου, το έργο του Hiwa K One Room Apartment, ανακατασκευή ενός σπιτιού κοντά στα ναρκοπέδια του Κουρδιστάν, παίρνει θέση σε σχέση με τη μετάβαση από τη συλλογικότητα στην εξατομικευμένη κοινωνία σε πολλά μέρη του κόσμου.