Περιγραφή
Το Μουσείο Συναισθημάτων πραγματοποιεί το βιωματικό επιμορφωτικό σεμινάριο "Ένα Συναίσθημα - Ένα Παραμύθι" με το Δρ. Στέλιο Πελασγό. Το επιμορφωτικό σεμινάριο απαρτίζεται από 8 συναντήσεις (Οκτώβριος 2015 - Μάιος 2016). Κάθε μήνας αφιερώνεται σε ένα συναίσθημα, η θεματική του Οκτωβρίου είναι η «Απέχθεια».
Μέσα στο σκοτεινό δάσος των παραμυθιών πώς ξεχωρίζουν τα συναισθήματα; Πάντα χρειάζεται ένα μικρό φωτάκι για να διακρίνουμε τι είναι δέντρο και τι είναι πέτρα, τι είναι πουλί και τι είναι ζώο, τι είναι ακίνδυνο και τι είναι επικίνδυνο;
Στο λαϊκό παραμύθι σοφά ποτέ δεν ονομάζονται τα συναισθήματα. Οι ήρωες και οι ηρωίδες πάσχουν και πράττουν. Όσοι ακούν υποθέτουν συναισθήματα και σκέψεις από τις πράξεις. Κοιτάνε την ζωή τους μέσα από τον καθρέφτη των παραμυθιών και την βλέπουν ξεκάθαρα. Μαθαίνουν την όψη και τις συνήθειες κάθε συναισθήματος σαν να είναι ένα άγριο ζώο.
Μετά από 25 χρόνια εργασίας στο δάσος των παραμυθιών ο Δρ. Στέλιος Πελασγός επεκτείνει φέτος τα βιωματικά του εργαστήρια που συνδέουν την συναισθηματική αγωγή με την σοφία των λαϊκών παραμυθιών και των μύθων.
Στόχος η συναισθηματική υπευθυνότητα. Πώς μπορώ μέσα από την ανάλυση ενός λαϊκού παραμυθιού και την αναδιήγηση του να γνωρίσω τα συναισθήματα μου και να τα αναλάβω και στην συνέχεια πώς μπορώ να βοηθήσω νήπια, παιδιά και εφήβους να κάνουν το ίδιο;
Το σύνολο των συναντήσεων αποτελεί μια ενότητα και κάθε θέμα συμπληρώνει το προηγούμενο όπως και κάθε συμμετέχων θα στηρίζει τους υπόλοιπους. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα παρακολούθησης ορισμένων μόνο συναντήσεων.
Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Θέματα και ημερομηνίες συναντήσεων:
Α΄ συνάντηση: 9/10 «Απέχθεια»
Β΄ συνάντηση: 13/11 «Εγκατάλειψη»
Γ΄ συνάντηση: 11/12 «Περιέργεια»
Δ΄ συνάντηση: 15/1 «Ντροπή»
Ε΄ συνάντηση: 12/2 «Ματαιοδοξία»
Στ΄ συνάντηση: 4/3 «Ανημποριά»
Ζ΄ συνάντηση: 14/4 «Υποκρισία»
Η΄ συνάντηση: 13/5 «Γκρίνια»
Διάρκεια σεμιναρίου: σύνολο 32 ώρες σε 8 συναντήσεις, 4 ώρες κάθε συνάντηση
Ημέρες και ώρες: μια Παρασκευή το μήνα 5μ.μ. έως 9μ.μ.
Με τον Δρ. Στέλιο Πελασγό πρώτο Έλληνα ιστορητή, παραμυθά. Διδάκτωρ παιδαγωγικής για την διεπιστημονική του έρευνα πάνω στα λαϊκά παραμύθια και την μαθητεία της προφορικής λογοτεχνίας και αφήγησης μέσω της χρήσης πολλαπλής νοημοσύνης.