Περιγραφή
Το Βυζαντινό κράτος δε γνώρισε μια δική του "αυτοτελή" παιδεία, ούτε έδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές στην εκπαίδευση, την οποία, με την ευρεία έννοια του όρου, προσέφερε.
Το ελληνιστικό και ρωμαϊκό του παρελθόν συντέλεσαν ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα που κληρονόμησε, να συνεχιστεί με υποδειγματική προσήλωση έως τα χρόνια της Άλωσης και με συγκεκριμένη δομή: ένα στοιχειώδες σχολείο, το οποίο θα διδάξει τα πρώτα γράμματα στο παιδί, και ένα μέσο, όπου δέσποζε εντυπωσιακός κορμός μαθημάτων βασισμένος αποκλειστικά στη θύραθεν λογοτεχνική παράδοση (ομηρικά έπη, εννέα τραγωδίες, τρεις κωμωδίες, αποσπάσματα από πολλούς συγγραφείς της Aρχαιότητας, επίπονες γραμματικές και ρητορικές ασκήσεις κ.ά.).
Xωρίς αμφιβολία, η εκπαιδευτική διαδικασία είναι τμήμα του Bυζαντινού πολιτισμού, για τον οποίο ο όρος συνέχεια, πάντοτε σε σχέση με ό,τι πρεσβεύει το παρελθόν, έχει ουσιαστικό περιεχόμενο.
7, 28 Απριλίου 2017
5, 12 Μαΐου 2017
Παρασκευή,18.00-20.00