Φίλτρα Close Filters
Δείτε τα αποτελέσματα Show results
ΑΘΗΝΑ
(C)ART&LIFE 2020
A
Εκθέσεις

Ομαδική έκθεση: "Ο Υπερβατικός χώρος της γεωμετρίας"

Αυτή η εκδήλωση δεν είναι πλέον ενεργή

Ομαδική έκθεση: "Ο Υπερβατικός χώρος της γεωμετρίας"

0.0
Περιγραφή
Ο Πλάτων στον "Τίμαιο", που αποτελεί συνέχεια της Πολιτείας, διακηρύσσει ότι τα αισθητά ανήκουν στον κόσμο της γενέσεως, είναι δηλαδή δημιουργήματα. Για τον φιλόσοφο η αιτία του αισθητού κόσμου είναι δημιουργός, που, όπως κάθε τεχνίτης, εργάζεται με βάση κάποιο υπόδειγμα. Ο δημιουργός, ως άριστος, επέλεξε το υπόδειγμα, το οποίο, επειδή συγκεντρώνει κάθε είδους ωραιότητα και τελειότητα, είναι ποιοτικώς υπέρτερο και συνεπώς αιώνιο και αμετάβλητο. Δημιουργήθηκε, λοιπόν, ο αισθητός κόσμος ως εικόνα του αιώνιου και άριστου υποδείγματος. Η ίδια η κατασκευή του υπακούει στην αρχή της Αναλογίας. Έτσι ο "Τιμαίος" αποτελεί απόπειρα ερμηνείας της φύσης με βάση τα μαθηματικά και τη γεωμετρία. Στον Πλάτωνα όμως η Αριθμητική φαίνεται να υπηρετεί τη Γεωμετρία σα βοήθεια στον υπολογισμό και σαν έκφραση των μεγεθών με αριθμούς. Παρόμοια ήταν η χρήση της Αριθμητικής στους Πυθαγόρειους. Η θέση της Γεωμετρίας στην ιστορία του πολιτισμού, παρ’ όλη την ανάπτυξη των θετικών επιστημών δε φαίνεται να υποσκελίστηκε από τις νεώτερες θεάσεις. Στον Καντ η Γεωμετρία αποτελεί συνθετική γνώση a priori. Πολλοί μελετητές του έργου του (με εξαίρεση τον Heidegger) αποδέχονται μιαν αμφίδρομη σχέση ανάμεσα στις θέσεις του φιλοσόφου για την Υπερβατική Αισθητική κι εκείνες που αφορούν τη μαθηματική γνώση.

Ο Δανιήλ (Παναγόπουλος, 1924) διεκδίκησε με το σύνολο του έργου του μια νεωτερικότητα που επαναδιαπραγματευόταν επιλεκτικά μορφές που σχετίζονταν με τη λαϊκή παράδοση. Συμμετείχε ενεργά, αλλά και κριτικά στα νεωτεριστικά κινήματα της δεκαετίας του ’60.

Ο Κρις Γιανάκος γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1934. Είναι γνωστός για τις «ράμπες» του, τις μεγάλες, γεωμετρικές, γλυπτικές κατασκευές τις οποίες τοποθετεί σε φυσικό ή αστικό περιβάλλον και σε εσωτερικούς χώρους.

Στις «λαμαρίνες» του ο Θανάσης Τότσικας (1951) καταπιάνεται με το βασικό λεξιλόγιο της αφαιρετικής τέχνης. Στις συνθέσεις του πρωταγωνιστεί άλλοτε η μονοχρωμία και άλλοτε τα βασικά ,γεωμετρικά σχήματα του τετραγώνου, του κύκλου και του τριγώνου.

Στις μονοχρωματικές δουλειές του της δεκαετίας του 1980 ο Γιάννης Σαμοθράκης (1959 - 2000) δομεί αφηρημένους, γεωμετρικούς χώρους ανάλογους με εκείνους του Γερμανού Günther Förg.

O Νίκος Αλεξίου (1960 - 2011) δημιουργεί εγκαταστάσεις με δαντελωτές, γεωμετρικές κατασκευές από καλάμι, κερί ή από χαρτί σε ποικίλες διαστάσεις, που κτίζουν ρευστούς και ποιητικούς χώρους, συχνά με συμβολικές προεκτάσεις.

Η Βάσω Γκαβαϊσέ (1973) δουλεύει γεωμετρικά έργα από χαρτί. Τα τέλεια σχήματα, που επαναλαμβάνονται σε διαφορετικά μεγέθη, μοιάζουν να αποτελούν αναπτύγματα των Ιδανικών Στερεών. Επικολλά στο χαρτί ένα μεταλλικό, χρωματιστό φιλμ που αντανακλά το φως και τον περιβάλλοντα χώρο και εντείνει την εντύπωση της κίνησης.

Εγκαίνια: Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, στις 20:00

Δείτε που παίζεται (0)

Φωτογραφίες & Βίντεο (1)

Εισιτήρια

Είσοδος ελεύθερη.

Σχόλια

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρόμοιες Εκδηλώσεις
Arrow Right Arrow Right
filters Φίλτρα
Close slideshow
Επικοινωνία Θέσεις Εργασίας Όροι χρήσης - ΠΠΠΔ
©ART&LIFE 2024
art&life logo